Blue Future startade 2017 men kan spåra sin historia tillbaka till mitten på 1800-talet och vi är stolta över att få bygga vidare på det lokala arvet inom såväl fartygsframdrift som vattenkraft.
Mikael Johansson är VD på Blue Future och har arbetat sedan start år 2017. Innan arbetade han med vindkraft och fartygsframdrift men har alltid haft ett brinnande intresse för kundservice.
Mikael beskriver att omvärlden förändras alltmer och att Blue Future vill fokusera på hållbarhet.
-Vi ska vara medvetna om vilka beslut vi fattar och på vilka grunder. Vi har ett ansvar som vi vill förvalta väl och att fortsätta satsa på förnyelsebar energi och hållbara servicelösningar är två sådana områden som vi brinner lite extra för.
-Kundservice är något som vi på Blue Future är riktigt bra på och som vi brinner för. Jag vill att kunderna ska känna sig väl bemötta och att någon fångar upp deras fråga och ger dem snabb återkoppling. Kunderna ska veta att de kan vända sig till oss då vi inte är märkesberoende. Vi är flexibla och lösningsorienterade.
-Vårt fokus på kundservice sedan lång tid tillbaka har hjälpt oss att återhämta oss efter pandemin. Kunderna har återigen börjat höra av sig och vi står redo att lösa deras problem. Vi är nu tillbaka på en tillväxtfas där vi står redo att utvecklas och ta oss an nya utmaningar vilket är väldigt kul.
-För oss på Blue Future har våra engagerade medarbetare varit nyckeln till att våra kunder kommer tillbaka till oss år efter år. Det är våra duktiga tekniker som skapar förutsättningarna för oss att växa genom den service de ger i alla kundkontakter.
När vi nu rekryterar för fullt är därför attityd och bemötande faktorer som väger tungt då det är de som visar vad företaget står för.
– Framtiden ser vi mycket fram emot, vi vill fortsätta att satsa på våra kärnområden som är energi, marinservice, papper och massa samt Industriservice. Men lika viktiga är de mjuka värdena som våra medarbetare skapar med sitt engagemang för kundservice.-
